Ако съдим по по-голямата част от холивудските екшъни, повечето режисьори май са имали двойка по физикаАко съдим по по-голямата част от холивудските екшъни, повечето режисьори май са имали двойка по физика. Ето необоснованата логика на бойните сцени в екшъните-еднодневки:
• Всеки може да се спаси от експлозия, стига да успее да скочи навреме. Ударната вълна няма да разкъса дрехите или кожата ви. Взривовете удрят и размазват само злодеите и статистите.
• Бомбите от самолетите винаги падат направо, защото „параболата“ е твърде сложно понятие за кинематографите.
• Ако ви пуцат терористи, най-добре се скрийте зад празна картонена кутия. Всички куршуми ще отиват в нея или на… майната си.
• Когато главните герои са в противниковата база или просто в район, населен с лоши врагове, те започват тайно да го минират. Слагат на всички мини таймер с еднакво време. След което произлиза взрив в един и същ момент из цялата територия. А какво да кажем за разликата във времето за зареждането им?
• Говорим уж за различни бомби, мини и други взривни вещества, но никой не обръща внимание, че след активация те започват отвратително да пиукат (и това уж „потайни“ мини), както и да светкат с различни лампички…
• Токсичните вещества непременно са в зелен цвят, опаковани в не по-малко от половин литър и в стъклен съд. Независимо от техния вид, те мигновено и живописно разяждат кожата, като за предпочитане започват от лицето.
• Не се страхувай ако си от добрите – куршумът няма да те уцели никога, затова се движи смело под обстрела.
• Автомат „Калашников“ в ръцете на злодея винаги засича и, изобщо, това е оръжие за кофти гадове.
• Ако трябва да се покаже съветски военен, той обикновено прилича на тракторист след тридневен събор във Врачанско.
• Печално става, ако трябва да се покаже лазерен лъч. Той лети със скоростта на светлината, която по логиката на кино създателите е равна с тази на пешеходеца. Във всеки случай, за героя няма по-лесно от това да се укрие от лазерния лъч.
• Добрият герой винаги носи бронежилетка. Която го пази срещу всякакви оръжия. От всяко разстояние и ъгъл на стрелба, дори да го цъфнат с Калашник от упор. Без значение, че в реалността ще е с посинени гърди, счупени ребра и разбити крака, героят просто се покашля и тръгва напред в ръкопашна схватка.
• Идиотизмът е присъщ за всички бойци от всички страни: след престрелки в закрити помещения с пистолети, автомати, картечници, гранатомети героите си говорят без да си повишат глас. В реалността в закрити помещения след изстрел с пистолет ушите заглъхват за 15-20 минути, а шумът от куршумите всеки и всичко. За взрива от гранати пък ще си замълчим.
• Доста често в екшъните можем да видим следната ситуация: главният герой прониква във вражеската територия, преоблечен в униформа, взета от мъртъв или намиращ се в безсъзнание враг. Като размерът на дрехите им обикновено съвпада (след преобличането дрехите му седят все едно не ги е взел от труп, а от манекен в ателие).
• От един автомат могат да се изстрелят 200-300 патрона.
• Ако във филма се появи танк, бъдете сигурни, че ще се придвижа като бременна македонска костенурка.
• Най-добрата бойна машина за всички времена и за всички народи е винтокрил с ядрена бомба. Вертолетът може да се пребори успешно дори с реактивни изтребители и летящи чинии.
• Джон Рамбо може да победи сам само с помощта на нож за филетиране цялата афганска армия, всички военни подразделения на „Ал Кайда“, както и агитката на Миньор Перник. В Перник.