Няма съмнение, че Уолт Дисни е бил необикновен човек. Като истинска „ярка звезда“ той бил пълен с противоречия. Но въпреки това, прекрасното наследство, което оставя след смъртта си, му отреждат достойно място в световната духовна съкровищница. Великият аниматор разработил уникални и нетипични подходи, за да сбъдне „делото на своя живот“. В работата си се ръководел от иновативни пруинципи, които на пръв поглед изглеждали нелогично, радикално и дори отчаяно. Вижте тайните на големия майстор не с очите си, а със сърцето си. И тогава ще разберете, че в тях е заключена естествената логика на Великия първооткривател…
Мечтателя срещу критика
Във всеки човек живеят мечтател, реалист и критик. Всички тези герои имат нещо малко общо помежду си. При Уолт Дисни обаче, за да не се смесват тримцата, а да си помагат, той ги разпределил в различни стаи. В първата – само мечтали. В нея царяло бунт от цветове и творчески хаос. На стените висели въображаеми рисунки, картинки и цитати. Нямало начин да се спрат критиките, затова вратата за творчески полет била леко открехната.
Стаята на реалиста била оборудвана с работно бюро и модерни уреди. Там се вдъхвал живот на това, което било „помечтано“.
Тясната стаичка на критика помагала на Дисни да хвърли „повторен поглед“ на това, което вече било направено.
Експериментатора срещу Експерта
Нито един от проектите на Дисни никога не срещнал похвала сред професионалистите. Наред до живите герои да се добавят рисувани? Час и половина рисунки? Глупости! Кой има нужда от всичко това? Кой ще гледа картинки, когато половин час може да се наслаждава „на живо“ на „звездите“ от големия екран?
Всички идеи на Дисни се оценявали като безумни, но той никога не им изменил. Първият му пълнометражен анимационен филм „Снежанка и седемте джуджета“ става най-касовият филм за годината. Тогава Уолт снимал „пълнометражките“ една след друга.
Той казва: „Разберете мнението на специалистите-ценители и направете точно обратното“.
Авантюриста срещу Предпазливия
През първите си 30 години студиото на братята Дисни редовно се разорява. Уолт, непривикнал към половинчати мерки, редовно слагал на масата всичко, с което разполагал. Например, за мечтата си Дисниленд, той ипотекирал къщата и всичките си пари. В резултат претърпя; редица нервни кризи. След всеки неуспех обаче се завръщал в бизнеса с оше по-грандиозни планове. Може би, затова и направил извода: колкото по-голям е рискът, толкова по-бързо ще стигнеш целта, толквоа по-голям ще е предимството ти пред другите.
Добрия срещу Злия
Като всеки човек Уолт Дисни имал своите положеителни черти, но и не по-малко ясно изразени отрицателни страни. Той бил заклет пушач и почти алкохолик. За любовните му приключения знаел цял Холивуд. Въпреки това, творецът бил непоправим романтик. Той обичал хепи енд-а. Всичките му герои живеели в в пространството на собствената си целомъдрена перспектива. Темата на всичките му произведения е доброто срещу злото.
Дисни бил убеден, че е по-изгодно да се разчита на доброто, тъй като съгласно основния житейски закон, то винаги печели. Така Дисни си изградил образа на морално безупречен човек. Нито един репортер не посмял да съсипе репутацията му, защото той създал за човечеството един свят на мир, доброта, щастие и красота. „Майчинството, ябълковият пай и Дисни“ се превърнали в Светата Троица на Америка.
Детето срещу Възрастния
Дори на 55 години Дисни с часове си играел на мини-жп линията, която била прототип неговата развлекателна империя – вечен анимационен филм в реалността. От своите анимационни филми той премахнал всички препратки към възраст и дати. Така може да си ги пуснеш и след 10 години без да се притесняваш, че са загубили своята значимост. А анимациите, които се провалили първия път, втория път станали особено популярни и донесли огромни приходи.
От което се направил заключението: у когото детството не е свършило, у него и творчеството продължава вечно.
Просяка срещу Горделивия
Много пъти на Дисни му се налагало да иска пари назаем и винаги намирал кредитори. Когато на Уолт му хрумнала идеята за Дисниленд, неговите колеги отказали да го подкрепят. Тогава той се обърнал към „големия враг“ – телевизията. Взимайки „теледълг“, Дисни получил ефир с ежеседмична програма, в която излъчвал шедьоврите то своята филмотека. Той извършил истинска революция в телевизията, като я превърнал от медия за масова информация в семейно развлечение. Така на 35 години Дисни станал милионер и със спечеленото основал първия развлекаателен комплекс.