Искаш ли да благодариш на родителите си, на Бог и на всички, които са те подкрепяли? Тогава следвай тези съвети.
Направи филм за Холокоста
Дори едва пет свалени тракера от замунда могат да те убедят, че Втората Световна война продава по-добре и от секса. „Един филм за Холокоста е най-сигурният път към наградата „Оскар„, каза преди години Кейт Уинслет, ядосана, че за шести пореден път бе пренебрегната за ценната статуетка.
Съдбата оправда истината в думите й, защото през 2008 година британката бе наградена за главна женска роля за превъплъщението си в нацистки надзирател в драмата „Четецът“. Така че, ако искаш на етажерката ти да грее наградата на академията, измисли някой сюжет за Втората световна, гарнирай с малко зли нацисти, спаси малко евреи и готово!
В главните роли вземи Джак Никълсън и Мерил Стрийп
Ветераните в киното имат толкова статуетки (по 3), че ако ги обединят, могат да си направят една доста скъпа и странна джага. Както знаем, всяко правило обаче си има изключение, защото двамата магнити за „Оскари“ са участвали заедно в два съвместни филма ( „Heartburn“и „Ironweed„), но тогава Академията изобщо не ги забелязва.
Не взимай Асен Блатечки
Верно, че традицията повелява във всеки български филм да играе Асен Блатечки, но голямата цел понякога изисква сурови и безскрупулни действия. Ако искаш в ръцете си да имаш силен коз, по-скоро наеми Бен Афлек. Със скуката „Арго“ Бенджамин Джиза Афлек (б.р. – Джиза!?! Сега разбираме защо е известен само с двете си имена.) показа, че ако ще 2 часа да снима с домашната си камера как си гризе ноктите на краката, пак ще отнесе някоя статуетка. Просто академията си го обича и това си е. Запомни ли? Не Асен, а Бен!
Влез в клишето
Справката показва, че най-лесно се взима „Оскар“ с исторически епос, автобиографичен филм за някоя реална личност или вдъхновяваща история за чудак с физическа или психическа травма. Ако главният ти персонаж накрая пък вземе, че умре – честито, почвай да си мислиш надъхваща реч за награждаването, в която да благодариш на всички от Господ до фризьора на кучето си.
Цакай ги със загуба/наддаване на тегло
Архивите говорят, че да направиш филм, в който актьорът преживява телесен „катарзис“ е лесен начин да се озовеш на червения килим. Робърт Де Ниро качи цели 27 килограма, за да изиграе боксьора Джейк Ла Мота в „Разяреният бик“. Хилари Суонк пък трябваше да яде на всеки час и половина, да тренира 6 дни в седмицата по 4 часа на ден и да наддаде 8 килограма, за да влезе в гащите на боксьорката от „Момиче за милиони“.
Но „чупенето“ на кантара не е единствената стръв, ако искаш да закачиш „Оскар“ на кукичката си. Обратното също помага: Натали Портман се сбогува с около 9 от килцата си и танцува по 8 часа на ден, но в крайна сметка успешно изигра балерина в „Черният лебед“.