Една от първите компютърни игри в света се явява Spacewar, чийто сюжет се гради върху сражения между космически кораби. Тя била разработвана в продължение на няколко месеца от работници от технологическия институт в Масачузетс.
Групата се ръководела от Мартин Грец и Стив „Слъг“ Ръсел, които за пръв път се срещнали в университетския клуб на турситие и ги сближило общото увлечение към научната фантастика.
В началото на 1962 те създали несложна програма, а след кратко време тази програма се превърнала в мини игра с две ракети, които се стреляли една друга. Spacewar била тествана на новата по това време машина PDP-1.
В кръглата форма на катодния дисплей се предавала карта на бойните йдестия – парче от нощното небе, което копирало разположението на звездите в небето над Кембридж. Двата съперника с помощта на джойстик или клавоатура можели да местят своите космически кораби и да стрелят. Количеството гориво и боеприпаси били ограничени.
Зза да се укрие от снаряда, ракетата трябвало да прави кръг около звездите на картатаили да произведе „хиперскок“ – ракетата изчезвала и изведнъж се появявала някъде на картата.
Разработчиците на Spacewar не получили печалба, но благодарение на нея собствениците ѝ си спечелили слава в средите на програмистите. Всеки, участвал в разработването на играта, и до днес е увлечен от работата с компютрите.